Напрямки роботи з батьками в школі
Напрямки роботи з батьками в школі:
1. Ознайомлення з умовами життя сім'ї, її психологічним кліматом, особливостями поведінки дитини в сім'ї.
2. Визначення рівня педагогічної культури батьків.
3. Виявлення труднощів, що їх відчувають батьки.
4. Виявлення позитивного досвіду сімейного виховання з метою його поширення.
5. Здійснення колективного, диференційованого та індивідуального педагогічного впливу на батьків на основі ретельного аналізу.
6. Допомога батькам у підвищенні їхньої педагогічної культури, організації родинного життя як джерела самовиховання дитини.
7. Залучення батьків до організації позашкільної виховної роботи.
8. Поширення досвіду роботи з батьками.
9. Створення банку науково-методичної інформації з проблем сім'ї, роботи з батьками та сімейного виховання.
Форми роботи з батьками:
1. Батьківські збори.
2. Бесіди (колективні, групові, індивідуальні).
3. Конференції.
4. Диспути, дискусії.
5. Перегляд фільмів на педагогічні теми.
6. Дні відкритих дверей.
7. Відкриті уроки для батьків.
8. Клуби для батьків, консультпункти.
9. Семінари-практикуми.
10.Оформлення куточків для батьків.
11.Підготовка тематичних папок з конкретної проблеми для батьків.
12.Телефон довіри.
13.Проведення соціологічних досліджень.
14.Сімейні вечори.
Педагогам і батькам на замітку
Якщо:
дитину постійно критикують, вона учиться ненавидіти;
дитину висміюють, вона стає замкнутою;
дитину хвалять, вона учиться бути шляхетною;
дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
дитина росте в докорах, вона вчиться жити з відчуттям провини;
дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
дитина живе у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
дитина живе в розумінні та дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
ПРАВИЛА ПЕДАГОГІЧНОЇ ГІГІЄНИ
1. Прийшов до школи — зроби розумне й шляхетне обличчя.
2. Щоразу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство й про всяк випадок з’їж морозиво.
3. Гроші й педагогіка мало сумісні.
4. Нехай усі манекенниці світу, побачивши твою посмішку, подадуть у відставку.
5. Не заходь у душу до дітей, якщо тебе про це не просили.
6. Іди на урок із радістю, виходь з уроку із приємною утомою.
7. Жартуй доти, доки не навчишся.
8. Пам'ятай, поганий лікар може забрати життя, поганий учитель спопелити душу.
9. Приходити на урок треба настільки підготовленою, щоб знати точно: для чого прийшла, куди прийшла, що будеш робити й чи буде від цього добре.
10. Щоразу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, порахуй до мільйона.
11. Намагайся їсти щодня.
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге щасливе педагогічне життя.
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею складаються справи.
14. Люби кого-небудь, крім школи, і тоді в тебе буде все гаразд.
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти акторка, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.
17. Пишайся своїми помилками, і тоді в тебе їх буде з кожним роком ус менше.
18. Вищим проявом педагогічної успішності є посмішка на обличчях дітей.
19. Якщо ти вмієш найзвичайнісінький факт подати як відкриття й домогтися здивування й захоплення учнів, то можеш уважати, що половину справи ти вже зробив.
20. Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго й майже ніколи не хворіють.
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в це хтось не повірить.
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі услід: «Он учителька пішла».
24. Не спи на уроці: дурний приклад Заразливий.
25. Під час опитування зображуй на обличчі граничний інтерес.
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, отже, ти робиш
щось не те.
27. Добре, якщо пізнім вечором, коли ти згадуєш своїх учнів, обличчя твоє
опромінюється посмішкою.
ПРАВИЛА УПРАВЛІННЯ УСПІХОМ НА УРОЦІ
1. Якщо після уроку в учня не залишилося питань, які хотілося б обговорити, посперечатися, пошукати рішення, то це означає, що урок, можливо, і був корисним, але залишив дітей байдужими до того, що на ньому відбувалося.
2. Необгрунтована похвала, гіпертрофовані компліменти, випадкові оцінки нівелюють відчуття успіху. Потрібно вміти бачити реальні зміни, реальні зрушення й достоїнства дітей, якими б малими вони не були, і вчасно підтримати учня.
3. Успіх починається з визнання дітьми права вчителя вчити. Авторитет, особистість учителя, його різноманітні достоїнства й інтереси є запорукою успіху учнів.
4. Психологічний клімат, обстановка життєрадісності, організація діяльності учнів на уроці, розумне сполучення репродуктивних і творчих методів.
5. Передчуття незвичайності, здатність учителя дивувати, привносити елемент романтичності відіграють важливу роль на уроці.
6. Учитель повинен любити дітей і вміти це робити. Не можна, виявляючи почуття захоплення від спілкування з одними дітьми, змушувати страждати інших.
7. Учитель повинен знати й весь клас, і кожного учня окремо. Він мусить дуже багато знати про дітей, щоб навчитися в потрібну хвилину допомагати їм.
8. Початок уроку виступає як момент, від якого в значній мірі залежить успіх усього уроку.
9. 80 % навчального успіху дітей залежить від уміння вчителя давати домашні завдання. Драма полягає в тому, що діти й дорослі розмовляють різними мовами, вкладають різний зміст у слова й видача домашніх завдань без точного пророблення того, що хотів би одержати вчитель,
яке завдання він ставить, нерідко приводить учнів у стан замішання й примушує відмовитися від виконання домашніх завдань взагалі. Домашні завдання повинні бути смачними, хорошими, цікавими, творчими, нерідко практико-орієнтованими, оригінальними, доступними, різнорівневими, цікавими за формою, такими, що враховують здібності й особливості дітей.
10. Поряд із цифровою розгорнута текстова оцінка відіграє виняткову роль у стимулюванні навчальної діяльності дитини.
11. Ступінь захопленості учнів предметом виражається в їхньому бажанні й готовності займатися ним після уроків.
12. Учитель повинен навчитися включати учнів у колективну пізнавальну діяльність.
13. Якщо молодий учитель загострено переживає свою неуспішність і, незважаючи на значні зусилля, ніяк не може дати гарний урок, одним з відомих способів надати йому допомогу є спільна з кожним з адміністраторів школи підготовка серії уроків.
Джерело: http://www.nachalka.com.ua
Напрямки роботи з батьками в школі
Напрямки роботи з батьками в школі: 1. Ознайомлення з умовами життя сім'ї, її психологічним кліматом, особливостями поведінки дитини в сім'ї.
2. Визначення рівня педагогічної культури батьків.
3. Виявлення труднощів, що їх відчувають батьки.
4. Виявлення позитивного досвіду сімейного виховання з метою його поширення.
5. Здійснення колективного, диференційованого та індивідуального педагогічного впливу на батьків на основі ретельного аналізу.
6. Допомога батькам у підвищенні їхньої педагогічної культури, організації родинного життя як джерела самовиховання дитини.
7. Залучення батьків до організації позашкільної виховної роботи.
8. Поширення досвіду роботи з батьками.
9. Створення банку науково-методичної інформації з проблем сім'ї, роботи з батьками та сімейного виховання.
Форми роботи з батьками:
1. Батьківські збори.
2. Бесіди (колективні, групові, індивідуальні).
3. Конференції.
4. Диспути, дискусії.
5. Перегляд фільмів на педагогічні теми.
6. Дні відкритих дверей.
7. Відкриті уроки для батьків.
8. Клуби для батьків, консультпункти.
9. Семінари-практикуми.
10.Оформлення куточків для батьків.
11.Підготовка тематичних папок з конкретної проблеми для батьків.
12.Телефон довіри.
13.Проведення соціологічних досліджень.
14.Сімейні вечори.
Педагогам і батькам на замітку
Якщо:
дитину постійно критикують, вона учиться ненавидіти;
дитину висміюють, вона стає замкнутою;
дитину хвалять, вона учиться бути шляхетною;
дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
дитина росте в докорах, вона вчиться жити з відчуттям провини;
дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
дитина живе у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
дитина живе в розумінні та дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
ПРАВИЛА ПЕДАГОГІЧНОЇ ГІГІЄНИ
1. Прийшов до школи — зроби розумне й шляхетне обличчя.
2. Щоразу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство й про всяк випадок з’їж морозиво.
3. Гроші й педагогіка мало сумісні.
4. Нехай усі манекенниці світу, побачивши твою посмішку, подадуть у відставку.
5. Не заходь у душу до дітей, якщо тебе про це не просили.
6. Іди на урок із радістю, виходь з уроку із приємною утомою.
7. Жартуй доти, доки не навчишся.
8. Пам'ятай, поганий лікар може забрати життя, поганий учитель спопелити душу.
9. Приходити на урок треба настільки підготовленою, щоб знати точно: для чого прийшла, куди прийшла, що будеш робити й чи буде від цього добре.
10. Щоразу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, порахуй до мільйона.
11. Намагайся їсти щодня.
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге щасливе педагогічне життя.
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею складаються справи.
14. Люби кого-небудь, крім школи, і тоді в тебе буде все гаразд.
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти акторка, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.
17. Пишайся своїми помилками, і тоді в тебе їх буде з кожним роком ус менше.
18. Вищим проявом педагогічної успішності є посмішка на обличчях дітей.
19. Якщо ти вмієш найзвичайнісінький факт подати як відкриття й домогтися здивування й захоплення учнів, то можеш уважати, що половину справи ти вже зробив.
20. Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго й майже ніколи не хворіють.
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в це хтось не повірить.
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі услід: «Он учителька пішла».
24. Не спи на уроці: дурний приклад Заразливий.
25. Під час опитування зображуй на обличчі граничний інтерес.
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, отже, ти робиш
щось не те.
27. Добре, якщо пізнім вечором, коли ти згадуєш своїх учнів, обличчя твоє
опромінюється посмішкою.
ПРАВИЛА УПРАВЛІННЯ УСПІХОМ НА УРОЦІ
1. Якщо після уроку в учня не залишилося питань, які хотілося б обговорити, посперечатися, пошукати рішення, то це означає, що урок, можливо, і був корисним, але залишив дітей байдужими до того, що на ньому відбувалося.
2. Необгрунтована похвала, гіпертрофовані компліменти, випадкові оцінки нівелюють відчуття успіху. Потрібно вміти бачити реальні зміни, реальні зрушення й достоїнства дітей, якими б малими вони не були, і вчасно підтримати учня.
3. Успіх починається з визнання дітьми права вчителя вчити. Авторитет, особистість учителя, його різноманітні достоїнства й інтереси є запорукою успіху учнів.
4. Психологічний клімат, обстановка життєрадісності, організація діяльності учнів на уроці, розумне сполучення репродуктивних і творчих методів.
5. Передчуття незвичайності, здатність учителя дивувати, привносити елемент романтичності відіграють важливу роль на уроці.
6. Учитель повинен любити дітей і вміти це робити. Не можна, виявляючи почуття захоплення від спілкування з одними дітьми, змушувати страждати інших.
7. Учитель повинен знати й весь клас, і кожного учня окремо. Він мусить дуже багато знати про дітей, щоб навчитися в потрібну хвилину допомагати їм.
8. Початок уроку виступає як момент, від якого в значній мірі залежить успіх усього уроку.
9. 80 % навчального успіху дітей залежить від уміння вчителя давати домашні завдання. Драма полягає в тому, що діти й дорослі розмовляють різними мовами, вкладають різний зміст у слова й видача домашніх завдань без точного пророблення того, що хотів би одержати вчитель,
яке завдання він ставить, нерідко приводить учнів у стан замішання й примушує відмовитися від виконання домашніх завдань взагалі. Домашні завдання повинні бути смачними, хорошими, цікавими, творчими, нерідко практико-орієнтованими, оригінальними, доступними, різнорівневими, цікавими за формою, такими, що враховують здібності й особливості дітей.
10. Поряд із цифровою розгорнута текстова оцінка відіграє виняткову роль у стимулюванні навчальної діяльності дитини.
11. Ступінь захопленості учнів предметом виражається в їхньому бажанні й готовності займатися ним після уроків.
12. Учитель повинен навчитися включати учнів у колективну пізнавальну діяльність.
13. Якщо молодий учитель загострено переживає свою неуспішність і, незважаючи на значні зусилля, ніяк не може дати гарний урок, одним з відомих способів надати йому допомогу є спільна з кожним з адміністраторів школи підготовка серії уроків.
Джерело: http://www.nachalka.com.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар